Broušení ostří 2020


Včera jsem skajpovala  s jednou svou spřízněnou duší a mluvili jsme o tom, co nás čeká v tomhle roce. Je to v podstatě jen pár věcí, ale jakých! Mamutích... Asi jsem zněla dost frustrovaně, protože mi tenhle přítel řekl: "Martino, oba bychom asi chtěli jít rychleji, ale to nejde, protože máme fakt velký cíle a musíme si pořádně naostřit sekery, abychom do toho nerubali natupo."

Hmm. Takže ostřit, brousit, projasňovat vize. Kultivovat, pečlivě tříbit, ptát se, zda to či ono  mi k dosažení mé vize přispěje či ne a podle toho volit. Ale bez jasného záměru nevím, k jakému cíli jdu. Tupou sekerou si tak maximálně ublížím.
Takže si volím radost z postupných kroků a klid v případě, že věci půjdou třeba pomaleji. Je třeba snít ve velkém, nebát se toho. Ale potřebuju si ty velké sny i v klidu promyslet, ohmatat, ukotvit, procítit. Že je to to, co opravdu chci. Že mi ta představa dodává ty (pro mne) nejlepší pocity. Pak mi ta hvězda mé vize bude svítit jasně i v momentech, kdy to půjde pomalu. 

Pamatuju si, jak jsem kdysi skoro každý pondělí začínala "novej život", že budu "new Marťa". Pak už z toho byl spíš vtip pro pobavení kamarádů (a smutný a trochu hořký úsměv tam uvnitř...). Nový rok může být třiapadesátkrát silnější než pondělky, ale stejně to nefunguje, pokud si ten nový život pořádně nepromyslíme.

Je to velký - nový rok, nová dekáda, někteří (v čele se mnou), můžou mít pocit, že teď se do toho musí opřít, teď to musí rozběhnout, teď si musí zvolit vizi nebo aspoň slovo roku (což mimochodem moc doporučuju a miluju to už několik let). Nemusí. Nemusí. 

Vždycky touhle dobou ráda vzpomínám na to, co před pár lety napsala Beata Holá, brněnská koučka, že v lednu spí semínka i vize. Že doba mezi Vánocemi a Hromnicemi je prostorem naprostého ticha a obrácení dovnitř. Že mezi hodnocením uplynulého roku a plánováním pro ten další je třeba dát si pauzu. Že pokud bez vědomého zastavení vletíme ze starého do nového, je možné, že naše plány budou neuvážené, povrchní, přepálené.

A já tentokrát chci jít vědomě a proto se vědomě zastavuju. Jsem ráda, že si to můžu dovolit a při vyhlížení nového se stále ještě trochu objímat s tím starým, prohlídnout si to ze všech stran, které jsem schopna vidět. Protože to je důležitý krok při broušení ostří.

* * *
K Hromničnímu ostření s vizualizacemi, zpřesňováním záměrů a účinnými technikami osobního psaní (journaling) se můžete přidat na hromniční víkend 1.-2. února 2020.




Komentáře

  1. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

O seznamech, časových schránkách a Depeche Mode

Seznam pro 38. rok mého života