Seznam pro 38. rok mého života



Už minule jsem psala o seznamech. Mám je ráda. Aspoň na chvíli mi dají pocit nějakého řádu, plánu, toho, že mám některé věci pod kontrolou. A taky se skrze ně můžu překvapivě lépe poznat. Ale někdy mi jen tak probíhají hlavou a nezapíšu si je (ani do deníku, což je dost tristní). A je to škoda, ne kvůli tomu pocitu kontroly a přehledu, ale proto, že pak často zapomenu krásné nápady, které se mohly zrealizovat, kdybych si na ně vzpomněla a nenechala se semlít "důležitějšími" záležitostmi.

Xanthe Berkeley, britská fotografka, jejíž stránky ráda čtu a hlavně se fakt kochám jejími fotkami a videi a plánuju, jak se taky naučím takhle fotit a dělat videa, tak ta mě nadchla tím, že si na své narozeniny píše seznam (ano...) věcí, které chce ten rok dělat a přání, která by si chtěla splnit. Někdy jsou to malé legrační věci, jako třeba mít každý den nalakované nehty, někdy jsou to plány, které v tu chvíli možná nepřipadají reálné ani jí samotné. Ale důležité je si to pro sebe pojmenovat, to je první krok...

A tak jsem se nechala inspirovat a rozhodla jsem se si takový seznam taky sestavit. A pak jsem ho nesestavila. Ale dneska jsem si na Xanthe zase vzpomněla a sedla jsem a přemýšlím. A nápady a přání se hrnou. A s přihlédnutím k mé odkládací povaze se do toho nepouštím zas až tak pozdě, narozeniny jsem měla na konci března. (Mimochodem, proč tak často odkládáme věci, které vlastně chceme dělat ze všeho nejvíc???)

Takže můj velký "38 seznam"...

1. Koupit si kytaru a začít se učit hrát.
2. Rozjet konečně systematičtěji workshopy psaní deníku - včetně stránek a tak.
3. Vědomě prožívat (mindfulness) - svědomitěji než doteď.
4. Víc a líp se věnovat Máji a odtahovat ji častěji od TV. Dávat jí, co jí dávat chci, vědomě.
5. Začít se věnovat bodyworku.
6. Naučit se točit videa a nahrávat Skype videohovory.
7. Dělat ART.
8. Systematičtěji studovat aromaterapii a práci s esenciálními oleji, psát o olejích Young Living.
9. Ve správný moment vykročit a DĚLAT, ne o věcech jen číst.
10. Zbavit se nepotřebných krámů, starého oblečení - debordelizovat. Uklidit a uklízet dům.
11. Víc chodit ven na čerstvý vzduch, i když o sobě říkám, že jsem indoor typ.
12. Koupit si na Brači víno z vinařství Stina.
13. Meditovat - klidně i jen pár minut, ale pravidelně.
14. Uklidit si v notebooku.
15. Koupit si tiskárnu se skenerem.
16. Pravidelně blogovat. (...ehm...)
17. Jet za ségrou do Londýna. Potkat se tam se Susannah Conway.
18. Jet do Novohradských hor ochutnat marmelády Blanky Milfaitové (a koupit si její knížku, jestli letos vyjde a bude se mi líbit). A udělat s ní rozhovor.
19. Setkat se s Pavlem Hiraxem Baričákem. A udělat s ním rozhovor.
20. Praktikovat umožňování a přání  bez myšlenek na nedostatek a Zákon přitažlivosti a tak (to je to moje woo-woo, víra v nehmatatelné věci a v to, že jsme všichni součást univerzální energie, přiznávám se a nestydím se za to:).
21. Odepisovat  na e-maily (...)
22. Starat se taky o zahradu, nebrat to tak, že se stará jen On.
23. Být častěji offline. Hlavně když je doma Mája.
24. Projít celou Umělcovu cestu, včetně úkolů a všeho.
25. Pořídit si kovbojskej klobouk.
26. Systematicky tvořit svůj deníkový "kruh".
27. Jít aspoň párkrát bosky po ulici, nebo prostě po venku.
28. Znova se posadit do auta (za volant). (A zkusit řídit.)
29. Dál budovat vztah s vodou. Plavat.
30. Uvařit babiččiny masový pirohy. Aspoň jednou. A upéct její tvarohovo-povidlový koláče. S mámou. A vůbec víc vařit.
31. Rozmyslet se, jestli fakt chci to tetování (a který jako první) a vydělat si na něj.
32. Dál být každý den vděčná - pokaždé je za co. A psát si to.
33. Ukotvovat se. Být pevná. A napsat o mém slovu roku 2014. "Ukotvení". A taky víc naslouchat intuici a letět, když mi říká, abych letěla. Nebýt přehnaně a přešlapujícně opatrná a pohodlná
34.  Dát si v Chorvatsku chobotničkovej salát.
35. Být laskavá. Hlavně vůči nejbližším. A vůči sobě. Nesabotovat sebe sama. Dávat lásku sobě, Jemu, vztahu, Máji, H, Mým Lidem. Napravovat, co se napravovat dá.
36. Nenechávat věci tak často na poslední chvíli.
37. ............... (to je moje tajnost - šifruju jako H)
38. Ať jsme všichni - já a Moji - zdraví. Hlavně to. A ať máme hojnost všeho, co je pro nás důležité.

Hmm. Šlo to rychleji, než jsem myslela. A napadají mě další a další body. A taky to, že Xanthe dělá po roce rekapitulaci a komentuje jednotlivé body podle toho, jak vyšly nebo ne. Těším se na ten rok. A na to, až ho budu bilancovat o příštích narozeninách, nebo tak nějak plus mínus nějakej měsíc...

 A teď si tenhle "list" uložím a vytisknu (v práci nebo u našich, protože tu tiskárnu ještě nemám) a nalepím do deníku. A budu se na něj čas od času dívat a připomínat si, co vlastně chci. Protože v každodennosti se na to zapomíná. A po delší době takové automatické všednosti může být těžké si vůbec vzpomenout, co jsou doopravdy moje životní přání, co mám vlastně ráda, kam chci jít. A tak je fajn si občas sednout a napsat si seznam. Jiný než nákupní a jiný než seznam úkolů. Nějaký, co bude jen o vás.
A klidně se o nějaký z bodů podělte, ráda si přečtu, o čem sníte vy.















































Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

O seznamech, časových schránkách a Depeche Mode

Broušení ostří 2020